Köpvillkor
Kundtjänst
Har du frågor om produkter, eller hur du beställer är du välkommen att kontakta vår kundtjänst. Vi tar emot samtal alla dagar i veckan mån-fredag 08.00-16.00 och vi svarar alltid på mail inom 24 timmar.
Beställning
När du gjort en beställning i vår webbutik Sekeldekor.se eller genom att mejla till info@sekeldekor.se skickar vi alltid en orderbekräftelse till den mail du angivit som bekräftelse för köpet.
Orderbekräftelsen är en bekräftelse på att ett avtal om köp mellan dig och Sekeldekor Sverige AB ingåtts. Genomförd beställning innebär också att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn- och person- eller organisationsnummer registreras i vårt affärssystem.
För att ingå ett avtal med Sekeldekor Sverige AB måste du vara över 18 år.
Vi förbehåller oss rätten att neka eller annullera en order.
PRISER & INFORMATION
Priserna som anges i vår webbutik är i svenska kronor inklusive moms.
Vi reserverar oss för eventuella fel i pris och produktinformation.
Digitala bilder utav våra produkter speglar nödvändigtvis inte en exakt avbildning utav produkterna.
KÖP / BETALNING
I kassan kan du välja mellan betalsätten kortbetalning, Swish, faktura eller delbetalning. Nedan kan du läsa mer om våra olika betalsätt. Som kund förbinder du dig att betala inom utsatt tid för valt betalsätt. Betalning efter förfallodatum kan leda till dröjsmålsavgifter och ränta.
Kortbetalning
Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning. Vi accepterar följande kort: Visa och MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.
Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure, – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet. När beställningen levereras övergår reservationen till ett köp
Swish
Betala enkelt med mobilen genom att swisha.
Direkt efter du swishat får du en bekräftelse på betalningen via mejl.
Faktura genom Klarna Bank AB
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Klarna Bank AB.
Klarna Checkout
Vi samarbetar med Klarna och erbjuder Klarna Checkout. Du kan välja mellan att betala med kort (Visa, MasterCard och American express), direktbankbetalning eller faktura. Du kan även välja att dela upp din faktura enligt Klarnas betalningsvillkor.
För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Sekeldekor Sverige AB överlåtna till Klarna Bank AB.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Fakturans betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.
Har du frågor om din betalning är du välkommen att kontakta Klarnas Kundservice på 08-120 120 10 eller gå direkt till Klarnas hemsida och få information om din faktura. Logga där in med Bank-ID.
LEVERANSER
Vi skickar alltid ett mejl med bekräftelse om att vi skickat iväg ditt paket. Får du inte din avisering inom 5 dagar ber vi er kontakta vår kundtjänst.
Leverans till utlämningsställe
Till privatpersoner levereras normalt alla mindre paketförsändelser till ett paketutlämningsställe (DHL Service Point) i närheten av din utvalda leveransadress. Mindre företag som ej är på plats hela dagarna väljer också detta fraktalternativ. Du får ett SMS när varan är framme och går att hämta ut hos ombudet. Du kan sedan hämta ut din vara när det passar dig. Dock måste varan hämtas inom 14 dagar. Varan kan endast hämtas ut av personen som står som leveransmottagare. Det är legitimationskontroll vid uthämtning av varan. Observera att ombud på mindre orter ibland har begränsad utkörning som kan påverka leveranstiden.
Direktleverans
För företag med bemanning under normal kontorstid skickas normalt varorna direkt till angiven adress. För paket som benämns som skrymmande skickar vi direkt hem till privatpersoner. Både företag och privatpersoner får alltid en avisering av transportbolaget innan utkörning sker. Varorna skickas då till porten om du bor i lägenhetshus eller till tomtgränsen om du bor i villa.
Lagervaror lämnar vårt lager inom 2-5 arbetsdagar oavsett fraktsätt. Beställningsvaror har en längre leveranstid 5-7 arbetsdagar.
Beräknad leveransdag
Varje produkt har ett beräknat leveransdatum. Detta är ett datum då produkten bör finnas för hämtning hos DHL ombud eller om det gäller Hemkörning att leveransen kan bokas från DSV eller DHL. Leveransen kan ske både tidigare och senare beroende på var i Sverige du bor, datumet är ett beräknat datum som tar hänsyn till den genomsnittliga leveranstiden. Normalt sett sker leveransen 2-5 arbetsdagar efter beställningsdatum. Vi reserverar oss för leveransförseningar som är orsakade av våra transportörer.
Hemkörning levereras inte ut med automatik utan du som kund får ett förslag från fraktbolaget som du antingen accepterar eller ändrar till en tid som passar dig. Du måste boka leveransen inom 4 arbetsdagar från den anlänt till fraktbolagets distributionscentral.
Produkterna levereras under dagtid och kräver att en mottagare kvitterar godset. Vi kan tyvärr inte påverka transportörens tider och kördagar. I vissa mindre orter i Sverige kan det förekomma att transportören enbart har hemleverans vissa dagar i veckan.
Vid mottagande av varorna ska de inspekteras noggrant innan leveransen kvitteras. Om det finns synliga skador på emballage eller på varan skall detta noteras på fraktsedeln innan du kvitterar den. Fraktbolaget ställer ej av gods utan kvittens av kund eller för kundens räkning ansvarig mottagare. Detta innebär att du ansvarar för att det finns någon som kan ta emot och kvittera godset när leveransen utförs.
Leveransförseningar
Om Sekeldekor Sverige AB inte kan leverera inom avtalad tid kommer konsumenten inom 24h informeras om anledningen till förseningen och upplysas om en ny leveranstidpunkt.
När din beställning lämnat vårt lager så övergår leveransansvaret till fraktbolaget och vi kan ej lämna någon leveransgaranti. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ersättningskrav till kund gällande leveransförseningar som orsakats av våra leverantörer eller av fraktbolag efter upphämtning på vårt lager.
Transportskada
Eventuella transportskador som uppstått under transporten till dig står Sekeldekor i Sverige AB för. Om du vid mottagandet av godset upptäcker att försändelsen är transportskadad, antingen på produkten eller på emballaget, ber vi dig att genast på plats anmäla detta till fraktbolaget genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras. Fotografera alltid synliga transportskador.
OBS! Transportskador måste rapporteras senast 2 dagar efter erhållen leverans till vår kundtjänsts e-postadress info@sekeldekor.se tillsammans med bifogad bild på transportskadan.
Ej uthämtade paket
Som köpare ansvarar du för att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid som står angivet på avin. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss och vi kommer då att debitera dig en skälig summa för frakt- och administrativa kostnader. Vi tar ut en avgift om 299 kr för ett paket som ej hämtas ut. Försändelsen ligger kvar hos paketombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, måste du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt Returbeskrivningen nedan.
Ångerrätt / Retur
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument alltid 14 dagars ångerrätt. Vid ångerrätt står du som kund för returfrakten.
En förutsättning för ångerrätten är att varan är oanvänd och oskadad samt att : Om varan inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning. Du har inte rätt att ångra dig om varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas. Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler innehåller ett antal bestämmelser som begränsar rätten att utnyttja ångerrätten. Vi vill uppmärksamma kunden att enligt 5 § gäller inte ångerrätt om avtalet avser: "en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel". Exempel på en sådan vara är om den tillverkas efter beställning och kundanpassas efter kundens önskemål.
Vid utnyttjande av ångerrätt eller retur, mejla till oss på info@sekeldekor.se senast 14 dagar efter det att du mottog varan/varorna som du vill returnera. Vi kommer då behöva följande information av dig:
1) Namn och kontaktuppgifter
2) Ordernummer (finns på din orderbekräftelse).
3) Artikelnummer och antal på de produkter som önskas returneras.
Returen skall ske med antingen Posten Företagspaket, DHL Företagspaket, Schenker Företagspaket, DSV road styckegods eller med Fedex och det är du som kund som står för returkostnaden. Du som Kund har ansvaret för varan till dess att den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott eller till paketutlämningsställen.
Returadress: Sekeldekor i Sverige AB, Enebygatan 53, 59038 Kisa.
Återbetalning
Återbetalningar betalas ut till det kontokort/bankkonto som användes vid beställning. Konsumenten har rätt att återfå hela summan av köpet inklusive fraktkostnaden vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag Sekeldekor i Sverige AB mottagit meddelandet. Returfrakt betalas av konsumenten. När vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan sker återbetalningen. Om du har betalat med faktura, direktbetalning eller Swish överför vi pengarna till ditt bankkonto. Om du har betalat med kort krediterar vi hela summan av köpet inkl. fraktkostnaden på ditt kort.
REKLAMATION
Om du har fått en defekt vara ber vi dig inom skälig tid (2 veckor) kontakta vår kundtjänst på info@sekeldekor.se. Beskriv felet så utförligt som möjligt, gärna tillsammans med bild. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten till oss för att få en ny. Reklamationer ska göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Konsumenten har 3 års reklamationsrätt. Reklamationen ska rapporteras senast 2 veckor efter konsumenten mottagit leveransen. Vid godkänd reklamation står alltid Sekeldekor Sverige AB för ny frakt och eventuell returfrakt.
Var noggrann med att alltid kontrollera produkten innan uppsättning eller montering sker. Sekeldekor Sverige AB ersätter ej för eventuella hantverkskostnader i samband med en reklamation.
Återbetalning vid reklamation
Vid reklamation av defekt produkt, om Sekeldekor Sverige AB väljer att genomföra en omleverans eller reparation, kommer alla fraktkostnader att återbetalas inom 14 dagar från den dag då Sekeldekor Sverige AB mottog den reklamerade varan. Returnering av varan och återbetalning ska ske så snabbt som möjligt.
Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
COPYRIGHT
Allt innehåll på Sekeldekor.se så som text, bilder, logotyper tillhör Sekeldekor Sverige AB eller våra leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar. För att använda något utav dessa från vår hemsida krävs ett skriftligt tillstånd från oss.
Sekeldekor Sverige AB
Enebygatan 53
59038 Kisa
Tel: 010-5853330
info@sekeldekor.se
Orgnr : 559432-5747